Het is nu 21 okt 2017 18:50

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
 Welke varen? 
Auteur Bericht
Moderator

Ben een weekje op vakantie geweest in Frankrijk en kon het natuurlijk niet laten om een aquariumwinkel binnen te stappen. Ik heb het volgende plantje gekocht, heb het nu maar snel even in het aquarium gestoken maar ik vermoed dat het op hout moet gebonden worden.
Iemand een idee wat het is?
Het zijn allemaal aparte takjes zonder wortels.

Afbeelding

25 jun 2012 18:16
Profiel
Erelid

Ik kan even niet op de naam komen maar dat is een kamerplant en geen waterplant.

25 jun 2012 18:22
Profiel
Admin

Lijkt wel een conifeer :lol:

25 jun 2012 18:25
Profiel
Moderator

sTefaniA schreef:
Ik kan even niet op de naam komen maar dat is een kamerplant en geen waterplant.

Ja dat dacht ik ook nu hij hier in het licht in het aquarium zit. Maar is echt wel gekocht in een aquarium winkel waar ze voor de rest alleen maar waterplanten hadden en geen terrariumplanten.

25 jun 2012 18:28
Profiel
Erelid

selaginella willdenowii

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Varen die word gehouden om zijn mooie blauwachtige kleur. Deze hoort dus in de tuin of in een pot.

25 jun 2012 18:35
Profiel
Moderator

sTefaniA schreef:
selaginella willdenowii

Verkleinde Afbeelding

Varen die word gehouden om zijn mooie blauwachtige kleur. Deze hoort dus in de tuin of in een pot.

Ik heb de beide foto's eens naast elkaar gelegd en het is toch niet helemaal hetzelfde, vooral aan de stammetjes zie ik blaadjes die niet aan de 'waterplant' groeien.
Ik heb hem voor alle veiligheid in een waterplantenbak gestoken waar geen vissen in zitten. Maar ik kan mij niet voorstellen dat een grote handelszaak zich zou bezig houden met het verkopen van nep waterplanten.
Hij was ook echt verpakt zoals waterplanten, met een zwaar keramieken rondje aan.

25 jun 2012 20:56
Profiel
Artemia-kreeftje

Het gebeurt vaker hoor, je ziet soms ook van die plantjes met roze of witte nerf en een groen blad, die zijn ook ongeschikt als aquariumplant en kom je ook regelmatig tegen in dierenwinkels en ook aquariumzaken.

Ik heb Sakura's, Crystal reds, Crystal blacks, Crystal reds hybrides, Zwarte Tijgers, Super Tijgers, White pearls, Atyopsis Molluccensis, Atya Gabonensis, Multidentata's, Roodneusjes, Bijtjes en Hommels
Ik had: Diminitus, Vuurtjes en Mini-Japonica's

25 jun 2012 21:11
Profiel
Erelid

Fly schreef:
sTefaniA schreef:
selaginella willdenowii

Verkleinde Afbeelding

Ik heb de beide foto's eens naast elkaar gelegd en het is toch niet helemaal hetzelfde, vooral aan de stammetjes zie ik blaadjes die niet aan de 'waterplant' groeien.
Ik heb hem voor alle veiligheid in een waterplantenbak gestoken waar geen vissen in zitten. Maar ik kan mij niet voorstellen dat een grote handelszaak zich zou bezig houden met het verkopen van nep waterplanten.
Hij was ook echt verpakt zoals waterplanten, met een zwaar keramieken rondje aan.

Kijk dan eens goed want op jou foto staan er ook blaadjes aan de stam. Ik ben er zeker van hoor, je vind regelmatig kamerplanten die door winkels verkocht worden als aquariumplant. Stel het je zo eens voor, de winkel verkoopt zo'n plantje aan iemand die er niets van kent. Na een paar weken is dat plantje dood. De klant komt om een nieuwe. Dan gaat het weer dood, enz.

lijst met kamerplanten die als aquariumplant verkocht worden:

http://www.bien-debuter-aquario.com/t10 ... aquatiques

25 jun 2012 22:25
Profiel
Artemia-eitje

Jasper1997 schreef:
Het gebeurt vaker hoor, je ziet soms ook van die plantjes met roze of witte nerf en een groen blad, die zijn ook ongeschikt als aquariumplant en kom je ook regelmatig tegen in dierenwinkels en ook aquariumzaken.

die fittonia's zie je vaker als waterplant te koop maar deze houden het max een maand uit... je houd ze beter in het landdeel :p

26 jun 2012 09:38
Profiel
Erelid

Aquarium zaken verkopen vaak ook terrariumplanten (omdat er nu eenmaal ook mensen met een terrarium zijn.)
Alleen weten ze dat zelf vaak niet. :?
Gebrek aan (planten) kennis.
De leverancier levert vaak een afwisselend assortiment waar ook terrariumplanten bij zitten zonder dat de winkelier het vaak weet, is mijn ervaring.

180 l aquarium - Azie : 5 Japonica garnalen, 5 Rasbora hengeli , 1 (overgebleven) microrasbora Kubotai, 8 Afrikaanse Blauwoogjes, 2 Trichogaster leeri (Diamant Gourami's, m+v) 1 Halfmoon Betta man en vuurgarnaaltjes[/color]

60 cm bakje: 1 Betta splendens crown tail man, vuurgarnaaltjes en torenslakjes [/color]

Afbeelding

26 jun 2012 10:01
Profiel
Admin

Ria schreef:
Alleen weten ze dat zelf vaak niet. :?
Gebrek aan (planten) kennis.

Helaas komt dat nog steeds voor :?

26 jun 2012 10:30
Profiel
Moderator

Dan ben ik bedrogen. Ik ga er maar vanuit dat ze het in de winkel zelf ook niet zullen geweten hebben. De rest van de planten waren de meest voorkomende waterplanten, niets speciaals.
Zal eens kijken of ik de winkel nog kan terugvinden en hen een mailtje sturen.

26 jun 2012 10:49
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]